Новости
News

Обо мне
About

Библиография Bibliography

Контакты
Contacts
     












Лето-это маленькая жизнь
Summer - this is a smoll life

Методичка,
Manuals ,
 1,
 1 ,
 2,
2 ,
 3,
3 ,
 4,
4 ,
 5,
5 ,
 6,
6 ,
 7,
7 ,
 Словник
Dictionary







ІСТОРІЯ ГРАФІКИ: ДАЛЕКИЙ СХІД

методичні поради до вивчення 1-го розділу дисципліни
«Історія графіки»

Вступ, тема 1, тема 2, тема 3, тема 4, тема 5, тема 6, тема 7, Словник

ТЕМА 5. ЖАНР МУСЯ-Е (ІСТОРИКО-ГЕРОЇЧНА ГРАВЮРА)

Характеризуючи місце жанру муся-е серед кольорових естампів укійо-е, перш за все слід відзначити, що до 1842 року, коли вийшов наказ сьогунату Токугава про заборону зображень акторів та краСун Сянхунь із веселих кварталів, цей жанр значно їм поступався у популярності. Його об’єктом за звичай були події давнини, гідні для наслідування. Це герої епосу, оповідок про героїчне минуле, хоробрі та безстрашні самураї. Тож слід підкреслити, що цьому жанру приділялась виключно дидактична роль.

Аналізуючи особливості художньої мови муся-е, слід звернути увагу на три фактори, що справили вплив на формування засобів художньої виразності цього жанру. Це, перш за все, театральні вистави (власне героїчні п’єси театру Кабукі) та традиції зображення стражів буддизму у японській пластиці. Третім чинником слід назвати згаданий наказ від 1842 року, внаслідок якого цей жанр залишився фактично єдиним простором, де можна було розповісти про сучасні події. Мистці під виглядом героїв зображували відомих акторів та краСун Сянхунь із кварталів веселощів.

Серед майстрів цього жанру слід особливо виділити Утагава Кунійосі, який зазнав слави як неперевершений майстер муся-е. У його величезній художній спадщині особливу увагу слід приділити його серії «Тюсінгура», присвяченій подвигу 47 ронинів, що помстилися за смерть свого господаря. Аналізуючи художні якості серії, важливо відзначити, що однією з особливих рис цієї пам’ятки, є те, що вона стала увічненням слави 47 ронинів, поєднавши портрети з розгорнутими у просторі аркуша текстами біографій. Ця інформаційна роль серії переважає над образотворчою, однак самі портрети славнозвісних воїнів виконані дуже характерно та переконливо.

Надаючи оцінку творчості майстра, слід особлво підкреслити вплив Кунійосі на розвиток цього жанру та гравюри укійо-е взагалі. Найкращі серії останніх десятиріч класичної гравюри були виконані його учнями, або учнями його учнів.

Лексичний мінімум:якуся-е, тюсінгура, ронин, самурай.

Контрольні питання:

1. Поясніть функцію муся-е у японському суспільстві.

2. Під впливом яких чинників розвивалася графічна мова муся-е?

3. Поясніть, яким чином наказ сьогунату від 1842 року справив вплив на розвиток цього жанру.

4. Назвіть майстрів цього жанру.

5. Проаналізуйте особливості графічної мови у серії Тюсінгура.

Література:

Основна:

1. Воронова Б.Г. Японская гравюра 17-19 вв // Очерки по истории и технике гравюры.- М.: Изобразительное искусство,1987.-С.433-492.

2. Успенский М.В. Гравюра укие-э как источник изучения городской культуры периода Токугава: (1603-1868) // Япония: идеология, культура, литература.- М.: Наука, 1989.- С.124-129.

3. Успенский М.В. Самураи Восточной столицы в гравюрах Итиюсая Куниеси.- Калининград: Янтарный сказ, 1997.- 124 с.

Додаткова:

1. Японская гравюра ХVIII-ХIХ вв: Kаталог выставки / Авт. вступ. ст., сост. Б.Г. Воронова -М.: Сов.художник, 1956.- 32 c.

2. Японская гравюра ХVIII века: Каталог выставки / Сост. и авт. вступ. статьи Б.Г. Воронова -М.: Сов.художник, 1972.- 3 с.

3. Японская гравюра: Собрание Гос. Музея изобр. искусств им. А.С.Пушкина / Авт. текста Б. Г. Воронова – Л.: Аврора, 1974.- 5 с.

Вступ, тема 1, тема 2, тема 3, тема 4, тема 5, тема 6, тема 7, Словник

Оставить комментарий

 

 
Copyright